Jazda na rowerze po drodze wymaga przestrzegania kilku zasad. Należą do nich: trzymanie rąk na kierownicy, korzystanie ze ścieżki rowerowej i sygnalizowanie skrętów. Należy również trzymać się drogi i unikać skakania po chodniku. Skakanie może spowodować poślizg kół i doprowadzić do wypadku z samochodem lub pieszym. Należy również pamiętać o korzystaniu ze ścieżek rowerowych, aby uniknąć kolizji.
Etykieta rowerowa
Etykieta rowerowa dotycząca jazdy po drogach obejmuje przestrzeganie zasad ruchu drogowego. Nigdy nie należy jeździć po chodniku. Może to spowodować problem między rowerzystami a kierowcami. Należy również robić hałas, gdy jest to konieczne. Podczas dużego natężenia ruchu należy jeździć środkiem pasa ruchu i należy unikać skręcania lub jazdy wokół przeszkód. W miarę możliwości należy również korzystać z utwardzonego pobocza.
Podczas jazdy w grupie należy zawsze dawać znać. Można to zrobić podnosząc rękę i wskazując w dół na ziemię. Możesz też wskazać przeszkodę przed sobą lub używać sygnałów ręcznych. W zależności od miejsca, w którym się znajdujesz, niektórzy rowerzyści używają różnych komunikatów, aby poinformować innych, że zamierzają się zatrzymać lub jechać przed nimi. Upewnij się, że przekazujesz innym swoje zamiary, aby mogli uniknąć wypadku.
Pamiętaj, aby zawsze być odpowiedzialnym, nawet jeśli jeździsz na rowerze sam. Zawsze przestrzegaj sygnałów drogowych. Powinieneś także korzystać z najbardziej prawego pasa ruchu. Należy również sygnalizować swoje skręty przy zmianie pasa. Nie powinieneś też nigdy śmiecić.
Korzystanie z pasa rowerowego
Korzystanie z pasa rowerowego podczas jazdy po drogach wymaga pewnych dodatkowych środków ostrożności. Musisz jechać z ruchem, a nie pod prąd i używać sygnałów ręcznych do sygnalizowania skrętów. Nie musisz jednak używać ciągłych ruchów rąk. Można to robić na środku pasa rowerowego, jeśli czujemy się bezpiecznie.
Pasy rowerowe są oddzielone od pasów ruchu pojazdów silnikowych zielonym oznakowaniem. Dzięki temu rowerzyści mogą bezpiecznie wykonywać skręty w lewo. Kierowcy nie powinni prowadzić pojazdów na tych pasach i powinni skręcać tylko z pasa ruchu. Ponadto parkowanie na pasach rowerowych jest nielegalne.
Rowerzyści rzadko powodują opóźnienia innych pojazdów, ale skutki korków spowodowanych przez rower są dramatyczne. Na ruchliwej autostradzie usunięcie blokady może zająć minuty, jeśli nie godziny. Pasy rowerowe muszą być wystarczająco szerokie, by pomieścić dwóch rowerzystów.
Pasy rowerowe są oznaczone pasami i znakami, aby można je było łatwo zidentyfikować. Pasy rowerowe są podobne do innych pasów ruchu, ale są specjalnie wyznaczone dla rowerzystów. Należy przestrzegać tych samych zasad, co kierowcy i stosować się do tych samych znaków, co na drodze. Jeśli musisz zmienić pas, zasygnalizuj swój zamiar przed wykonaniem ruchu.
Sygnalizacja skrętu w prawo
Jest kilka rzeczy, które powinieneś wiedzieć o sygnalizacji skrętu w prawo podczas jazdy rowerem. Ze względów bezpieczeństwa nie powinieneś używać prawej ręki do sygnalizowania skrętu w prawo, ponieważ może to narazić Cię na niebezpieczeństwo. Prawidłowy sygnał skrętu w prawo to taki, w którym wyciągasz lewą rękę i umieszczasz ją w powietrzu, dłonią do góry. Ogólnie rzecz biorąc, powinieneś wyciągnąć lewą rękę około 100 stóp przed zakrętem. W ten sposób powiadomisz innych kierowców o zamiarze wykonania skrętu w prawo, a także będziesz mógł trzymać obie ręce na rowerze podczas sygnalizacji.
Po drugie, powinieneś wcześnie zasygnalizować swoje zamiary i upewnić się, że jesteś w stanie poruszać się po skrzyżowaniu z ruchem ulicznym. W zależności od wielkości skrzyżowania, powinieneś używać lewego ramienia do sygnalizowania skrętu w prawo. Sygnalizowanie zamiaru skrętu w lewo wymaga użycia lewego ramienia. Przy wykonywaniu skrętu w lewo należy wjechać na pas ruchu lub wykonać nagłe zatrzymanie. Zawsze pamiętaj o pozostawieniu sobie jednego metra przestrzeni przy wymijaniu innych pojazdów oraz o sygnalizowaniu swoich zamiarów w sposób widoczny dla kierowców.
W przeciwieństwie do rowerzystów na rowerach, motocykle nie mają świateł hamowania ani kierunkowskazów. Polegają na tym, że rowerzysta sygnalizuje skręt. Oznacza to, że musisz trzymać obie ręce na kierownicy i zachować szczególną ostrożność w razie zagrożenia. Lewy kierunkowskaz jest najłatwiejszy w użyciu i wymaga od rowerzysty wyciągnięcia lewej ręki w linii prostej. Ponadto trudniej jest innym rowerzystom Cię zauważyć, jeśli jedziesz w grupie.
Stosowanie zaawansowanych linii zatrzymania
Stosowanie zaawansowanych linii zatrzymania podczas jazdy rowerem pomaga zmniejszyć ryzyko kolizji i zwiększyć bezpieczeństwo. Może również pomóc w zmniejszeniu korków poprzez zmniejszenie liczby samochodów na drodze. Ponadto może sprawić, że jazda na rowerze stanie się przyjemniejsza zarówno dla kierowców, jak i rowerzystów. Zaawansowane linie zatrzymania często składają się z linii zatrzymania dla samochodów i drugiego pasa dla rowerzystów.
Zaawansowane linie zatrzymania są umieszczane na skrzyżowaniach sterowanych sygnalizacją, aby rowerzyści mogli poruszać się z boku, nie blokując innego ruchu. Rowerzyści muszą jednak zachować ostrożność, gdy zbliżają się do czerwonego światła. Oznacza to zatrzymanie się na pierwszej białej linii, gdy światło jest czerwone i unikanie blokowania ruchu. Ponadto, gdy światło zmieni się na czerwone, muszą również zatrzymać się przy drugiej białej linii, aby uniknąć blokowania innego ruchu.
Zaawansowane linie zatrzymania są powszechnym elementem bezpieczeństwa na drogach miejskich. Często są one pomalowane na czerwono lub zielono z namalowanym rowerem. Niektóre są nawet zaprojektowane z pasem doprowadzającym, co pozwala rowerzystom zatrzymać się przed kierowcami. Chociaż te funkcje bezpieczeństwa są pomocne, mogą być również niebezpieczne. Ponieważ działają one tylko wtedy, gdy światło zmienia się na czerwone, nie są w stanie skutecznie poradzić sobie z konfliktami związanymi z lewym sierpowym lub możliwością skrętu w prawo, gdy rowerzyści są na drodze.
Korzystanie ze skrzyżowań typu tukan
Po dojechaniu do skrzyżowania typu tukan można bezpiecznie przejechać przez ruchliwą drogę bez zsiadania z roweru. Przejazdy te często znajdują się obok siebie i działają według tego samego systemu co przejazdy typu puffin. Rowery są automatycznie kierowane do korzystania ze specjalnego pasa ruchu podczas przejeżdżania przez skrzyżowanie. Reagują również na unikalny sygnał rowerowy.
Przejścia typu Toucan są zwykle wyposażone w czujniki, które wykrywają, kiedy rowerzyści i piesi przekraczają jezdnię. Upewnij się, że zatrzymujesz się na przejściu, gdy tylko światła zmienią się na zielone. Upewnij się również, że jedziesz w linii prostej. Należy również unikać przecinania ścieżek. Pomoże to uniknąć kolizji.
Przejazdy tukanowe są również często spotykane na skrzyżowaniach, na których znajdują się wydzielone ścieżki rowerowe. Mają one na celu zachęcenie rowerzystów do częstszego korzystania z drogi. Są one również powszechne w pobliżu wejść i wyjść z dużych parków. Są one przydatne zarówno dla rowerzystów, jak i pieszych.
Oprócz przejazdów tukanowych, rowerzyści mogą korzystać z przejazdów wyłącznie dla rowerów. W przeciwieństwie do przejazdów pelikanowych, są one przeznaczone dla rowerów. Ponadto są one bardziej przyjazne dla rowerzystów.
Unikanie rozpraszania uwagi
Unikanie rozpraszania uwagi podczas jazdy rowerem po drogach jest podstawowym środkiem bezpieczeństwa. Do najczęstszych czynników rozpraszających rowerzystów należą: słuchawki, przedmioty trzymane w ręku i telefony komórkowe. Nie są to jednak jedyne rodzaje rozproszenia uwagi. Badanie wykazało również, że rowerzyści często wykorzystują te czynniki do rozmawiania przez telefon komórkowy.
Rozproszenie uwagi na drodze może prowadzić do poważnych wypadków. Ważne jest również, aby być świadomym otaczającego Cię ruchu, w tym samochodów i innych rowerów. Koniecznie odłóż telefon, unikaj używania słuchawek i nigdy nie rozmawiaj przez telefon podczas jazdy. Rozproszeni kierowcy mogą spowodować ogromne uszkodzenia rowerów, a Ty możesz złożyć przeciwko nim pozew o zaniedbanie.
Rozproszenie uwagi jest powszechne na ulicach miasta i w centrum Denver, więc kluczowe jest, aby uważać na pieszych. Jeśli jesteś rozproszony, możesz zderzyć się z pieszym lub wziąć udział w wypadku. Jeśli rowerzysta jest rozproszony, nie będzie w stanie skupić się na drodze.
Rozproszeni kierowcy są jednym z największych zagrożeń dla rowerzystów. Są oni bardziej narażeni na wypadki, a nawet mogą ranić rowerzystów. Rozproszeni kierowcy są również bardziej podatni na wypadki z udziałem drzwi, które zdarzają się, gdy kierowcy parkują samochód i otwierają drzwi bez patrzenia. Jeśli rowerzysta podróżuje z pełną prędkością, drzwi samochodu mogą go uderzyć i może być za późno na reakcję. W takim przypadku rowerzysta może doznać poważnych obrażeń.
Unikanie jazdy po chodniku
Unikanie jazdy po chodniku podczas jazdy po drogach jest ważne dla Twojego bezpieczeństwa. Jadąc po chodnikach, masz mniej czasu na reakcję na zbliżających się do Ciebie kierowców. Jeśli to możliwe, jedź z prądem ruchu. Czasami rowerzyści spotykają się z agresywnymi kierowcami, którzy krzyczą na nich, aby zjechali z chodnika. Policjanci rzadko niepokoją rowerzystów jadących po chodnikach, ponieważ piesi mają pierwszeństwo. Ponadto, chodniki nie są przeznaczone dla rowerów; zostały stworzone dla pieszych.
Mimo że w większości miejsc są chodniki dla rowerów, powinieneś unikać jazdy po nich, jeśli możesz. Chodniki mają martwe pola tworzone przez drzewa, zaparkowane samochody, budynki i inne obiekty. Oznacza to, że piesi mogą w każdej chwili zejść na bok lub wybiec za Tobą, co czyni je bardzo niebezpiecznymi dla rowerzystów.
Jednak niektórzy rowerzyści nie będą przestrzegać zasad dotyczących infrastruktury rowerowej, a z chodników korzysta wielu innych nie-rowerzystów. Dlatego tak ważne jest stworzenie systemu infrastruktury rowerowej, która będzie bezpieczna dla wszystkich środków transportu.
Podobne tematy